Descobrir els edficis de Domènech i Montaner a l’escola

Domenech-i-Montaner

La Casa Navàs, el Pere Mata o la Casa Gasull són alguns dels edificis que es poden veure representats a l’exposició de l’Institut Lluís Domènech i Montaner.

El fil conductor d’aquesta exposició és un conte infantil, en el qual la protagonista, una abella resident a l’institut, vol descobrir qui va ser Domènech i Montaner i, amb l’ajuda d’altres animals, visita els edificis de l’arquitecte.

Aquest treball forma part d’un projecte que vol donar resposta a la voluntat de l’Ajuntament de Reus de fer difusió, a nivell de ciutat, de la figura i l’obra de Lluís Domènech i Montaner, donat que el 2023 es commemora el centenari de la seva mort. Aprofitant que el nostre institut duu el nom de l’arquitecte, hem volgut satisfer l’esmentada necessitat des de l’aprenentatge servei (APS), a través d’una proposta educativa internivells, multidisciplinar i inclusiva.

D’una banda, els alumnes de primer d’ESO de l’institut han estat els encarregats de recrear de manera plàstica, a través de maquetes, els elements més característics de les cinc obres que Domènech i Montaner té a la ciutat i els alumnes de quart d’ESO, faran petites obres teatrals en cada edifici, per representar la importància de cadascun dels edificis per a la ciutat. D’altra banda, hem comptat amb la col·laboració de l’alumnat de la IFE en el disseny i elaboració de l’escenari del conte.

El conte i l’exposició teatralitzada estan dirigits a l’alumnat de primària de les escoles de Reus, que faran un recorregut per l’institut, on veuran aquestes maquetes exposades i coneixeran els edificis que va projectar l’arquitecte a la ciutat. I per finalitzar demostraran el seu aprenentatge participant als jocs de taula que han preparat els companys de 4t d’ESO.

Amb tot, a través de l’APS i des dels diferents àmbits (artístic, lingüístic, social i tecnològic) el nostre alumnat ha après a treballar en necessitats reals del seu entorn immediat i hem pogut donar resposta a lesfinalitats educatives de cada etapa educativa. A més a més d’un gran aprenentatge, l’alumnat ha tingut molta motivació i diversió. Per tot això, compartim una gran satisfacció!

Tenim canal a Telegram!

Subscriu-te i assabenta't de totes les novetats a l'instant.