Mobilitat Erasmus+ KA2 - ESO i Batxillerat

El nostre centre participa en un projecte Erasmus+ de dos anys de durada, del 2018 al 2020.

En total hi participem 4 centres:

• Fritz-Karsen-Schule (Berlin)
  • Ritzefeld-Gymnasium der Stadt (Stolberg, Alemanya)
  • Sintermeertencollege (Països Baixos)
  • Institut Lluís Domènech i Montaner (Reus)

El nom del projecte és Peddle Power (el poder de la pedalada) i per tant, la temàtica central és l’ús de la bicicleta a les ciutats. Al voltant d’aquest tema central treballem conjuntament amb els centres col·laboradors sobre:

• Quins avantatges i beneficis obtenim a l’hora d’utilitzar la bicicleta, ja sigui des d’una basant esportiva però també científica tecnològica i històrica.
  • Com potenciar la mobilitat sostenible a les nostres ciutats
  • Analitzar quina és la situació actual dels carrils bici en les diferents ciutats que participen en el projecte, posant èmfasi en les mancances o necessitats de millora
  • Promoure accions de canvi per tal de potenciar l’ús de la bicicleta a les ciutats, i promoure així la mobilitat sostenible.

MOBILITATS

El passat mes de Novembre vam realitzar la primera mobilitat en la que 12 alumnes de 3r d’ESO, vam visitar la ciutat de Herleen (Països Baixos) durant 4 dies. En aquesta visita els alumnes van treballar cooperativament amb els alumnes Holandesos i Alemanys. Per altra banda, vam poder veure una realitat completament diferent a la nostra, ja que l’ús de la bicicleta als Països Baixos està completament normalitzat.

Al mateix temps, a Reus, rebíem la visita d’una altre grup d’alumnes Alemanys i Holandesos per tal de realitzar les mateixes activitats, però a Reus. Per tant el context era ben diferent.

Tots els alumnes es van allotjar amb les famílies dels alumnes amfitrions.

La segona mobilitat del Projecte serà del 20 al 23 de maig a Berlin!